2014. szeptember 8., hétfő

Interjú Oczallal, ötszörös Kinizsi Százas teljesítővel és testépítővel

Ezúttal a Oczallal, a Kinizsi Százas és a K100 topik egyik ismert arcával készítettem interjút, fogadjátok szeretettel:

- Szia Oczal! Mi volt előbb az életedben, a túrázás vagy a testépítés?

- Szia Sanyi! Üdv minden olvasónak, túratársnak!
A testépítés volt előbb, már 17 évesen edzegettem otthon, 2003-óta járok edzőterembe és 2007-ben kezdtem igazán komolyan venni.
A túrázás a 2009-es Tatabánya 30-cal kezdődött. Poénból, barátokkal (többek között Reckebbel) és a párommal indultunk útnak. Útközben hallottam Reckebtől a Kinizsi Százasról, amit egy lehetetlen küldetésnek tartottam és a K100-at teljesítőket Ufónak gondoltam. Másnap már azt ígértem Reckebnek, hogyha jövőre elindul a Kinizsin, akkor vele tartok.
Ez volt 2010-ben, azóta minden évben indultam és teljesítettem. Remélem, hogy erre még minél többször sor kerül :)

- Mit jelent számodra a Kinizsi Százas?

- Komoly sportteljesítmény, és ünnepnap egyben. Nekem a Kinizsi Százas A túra.

- ...és mit jelent a testépítés?

- Életforma. Ha nem divatból csinálja az ember, akkor rájön arra, hogy a testépítés nem csak a súlyok emelgetéséből áll, hanem egészséges életre nevel.

- Milyen sportcéljaid vannak?

- Ott lenni minden évben és teljesíteni a Kinizsit.
- Életemben legalább egyszer egy 200-as túra teljesítése (Turul 200, vagy Kazinczy 200).
- Mátra 115 teljesítése, bár ettől nagyon félek.
- Dobogós helyezés az INBA testépítő szövetség Magyar bajnokságán (idén 4. lettem).

- Mit tanácsolsz annak, aki (hozzám hasonlóan) most kezdene komolyan foglalkozni a testépítéssel?

- Először is jó sokszor elolvasgatnám a body.builder.hu oldalon megtalálható Sárga kapszula e-bookot és megnézném a fent lévő "bbtv" videók közül az első 15 epizódot. Aki ezt a rengeteg hasznos anyagot megtanulja és alkalmazza a gyakorlatban, a saját szintjén komoly eredményeket fog elérni testépítésben!
Én is innen tanultam szinte mindent.
Ha a videók után is még szükséges, akkor az első néhány alkalommal egy hozzáértőtől segítséget kérnék a gyakorlatok kivitelezésében, de csak addig, amíg meg nem tanulok egyedül edzeni.

- Egy másik, látszólag hasonló izomfejlesztő sport a "street workout", arról mit gondolsz?

- Nem ismerem, valahogy nem érdekelt sosem. Szerintem csak egy divatos őrület, akár a fegyencedzés. Az edzőteremben mindenki elérheti a céljait, akár fogyni, akár izomtömeget szeretne növelni, nem kell hozzá játszótérre menni.

- Szerinted működhet együtt a teljesíménytúrázás és az edzőtermi edzés?

- Sokáig azt hittem, hogy a testépítés és a teljesítménytúrázás nem mehet együtt. Saját magam bőrén tapasztaltam, hogyha okosan csinálja az ember, akkor a kettő még ki is egészítheti egymást! A túrák javítják az aerob kapacitást, így az edzőteremben jobban bírjuk levegővel, a súlyzós - elsősorban láb - edzés pedig növeli az izomerőt, ami a terepen főleg emelkedőkön hasznos.

Köszönöm szépen Oczalnak az interjút, és további sikereket kívánok neki mindkét sportágban.

(Megjegyzés: a kép bal oldalán, Oczal mellett narancssárga felsőben Asciimo látható, az Iszinik 100 rendezője, egy vele készített interjú itt olvasható.)

Kapcsolódó bejegyzések:
A testmozgás izgalmai
Nem röhög: gyúrni fogok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése