2014. március 6., csütörtök

Túravezető tanfolyam, I. előadás: Térképtan

Említettem, hogy jelentkeztem egy túravezető tanfolyamra, nos, kedden be is iratkoztam, és az első előadást is meghallgattam.

Az előadás a belvárosban, a Kodály körönd mellett, a Szinyei Merse Pál Gimnáziumban volt (a továbbiakban is itt lesznek elméleti órák, kedd délutánonként), ahol utoljára úgy 15 éve voltam, unokatestvérem ballagásán. Talán pont az a terem (52-es) volt az osztálytermük, ahol most mi is voltunk.

Érdekesség még, hogy épp az a "prime meridian of the World" feliratú, öcsémtől kapott baseball-sapka volt rajtam, amit Greenwichben vásárolt, így (ahogy padtársam meg is jegyezte) ez meglehetősen illett az előadás tematikájához, mely a különböző északokról (mágneses, földrajzi, térképhálózati), koordinátákról, vetületekről, térképi ábrázolásokról szólt.

Az előadáson sok érdekesség hangzott el a hazai és külföldi térképészet történetéről, és több művészi igényű térképet is megnéztünk. A következő előadás témája a tereptan lesz, az első gyakorlótúra pedig éppen március 22-én lesz, így azt az Iszkiri miatt ki kell majd hagynom, de a többin terveim szerint ott leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése