2012. október 7., vasárnap

Lokomotív 424 teljesítménytúra II.

Néhány hét kihagyás, tervezett pihenés után újra teljesítménytúráztam hétvégén, ezúttal a Lokomotív 424 túrán voltam (persze azért az elmúlt hetekben is voltak kisebb kirándulásaim). A Lokomotív 424 abból a szempontból különleges számomra, hogy - bármilyen furcsa - a Kinizsi Százason kívül azt hiszem ez az egyetlen olyan túra, melyet már korábban is teljesítettem (tavaly voltam az elsőn, akkor öcsémmel együtt indultam, most egyedül). Jövőre már több ilyen túrám is lesz, hiszen többek között a Gerecse 50-en vagy a Rockenbauer 130-on is tervezem az újabb indulást.

Az, hogy a Lokomotív 424 lett a második olyan teljesítménytúra, amit "gyűjteni kezdtem", a börzsönyi táj szépsége mellett a vasúthoz kötődő tematikájának és annak is köszönhető, hogy az 5. teljesítés alkalmával nem kitűzőt, hanem jelvényt ad, ezzel is ösztönözve a gyaloglaton való részvételt (egy másik, vasúti témájú túrám idén a Gyermekvasút nyomában volt).

A Szokolyáról induló és oda visszaérkező séta Magyarkúttól a kisinóci turistaházig tartó, csaknem 30 kilométeres, kéktúrán haladó szakasza megegyezett a BEAC Maxi 110 első kilométereivel, így nem csak a tavalyi túráról volt ismerős a táj. Az idő nagyszerű őszi kirándulóidő volt, olykor még a nyarat is bele lehetett képzelni a napsütésbe.

Lábbelit illetően az új Garmont bakancsom volt rajtam, túrabotot pedig ezúttal sem vittem (legutóbb tán a Mátra 115-ön használtam túrabotot).

A túra szintideje 10 óra volt, végül 8 óra 45 perc értem be a célba, a szokolyai vasútállomás melletti kulcsosházhoz. A délután 5 órás vonatot lekéstem, viszont szerencsémre (és stílszerűen, hiszen mégiscsak a Lokomotív 424 túráról van szó, s a vasútnál dolgozom) sikerült elcsípnem egy "nem hivatalos", utasokat nem szállító szerelvényvonatot 6 órakor, így nem kellett fél 8-ig várnom a következő személyvonatra.

Az Ember a gáton után tovább folytattam tehát a TTMR pontok halmozását, az eddigi 1546,5 pontomhoz tovább 67-et gyűjtöttem a 43,8 kilométeres, 1640 méter szintkülönbséget tartalmazó börzsönyi túrán, így jelenleg 1613,5-nél tartok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése