2012. március 13., kedd

Márkatörténet rovat: Merrell

Ugyan az amerikai Merrell márka nem tekint vissza akkora múltra, mint például a három híres német bakancsgyártó (Hanwag, Lowa és Meindl) vagy a Helly Hansen, így is a legismertebb outdoor brandek közé tartozik. Érdekesség, hogy éppen abban az esztendőben alapították, amikor a Kinizsi Százas és ezzel a magyarországi teljesítménytúrázás is megszületett: 1981-ben.

Ekkor történt, hogy a sífelszereléseket gyártó francia Rossignol cég amerikai divíziójának két vezetője, Clark Matis (korábbi síelő, indult az 1972-es téli olimpián is, Szapporóban) és John Schweizer úgy döntött, hogy egy önálló vállalatot hoznak létre, és ezentúl túrabakancsokat fognak készíteni. Tervükhöz megnyerték Randal (Randy) J. Merrellt is, aki már 1975 óta egyedi készítésű, kiváló minőségű bakancsokkal és cowboy csizmákkal foglalkozott, melyeket 500 dollárért árult.

A névadó R. J. Merrell pár évvel később, 1986-ban kiszállt a cégből, és Utahban visszatért az egyedi túrabakancsok és western csizmák készítéséhez (lásd merrellfootlab.com), az addigra egyre nagyobb forgalmat lebonyolító vállalat azonban megtarthatta a nevét.

1987-ben a Merrell a finn Karhu céghez került (a Karhuról érdemes tudni, hogy ők vezették be először a három csíkos jelzést, melyet aztán 1951-ben eladtak az Adidasnak, mai áron félmillió forintnak megfelelő összegért, és két üveg whiskey-ért). 1988-ban a Backpacker Magazine egy Merrell modellt választott az év túracipőjének, s a cég rekord mennyiségű lábbelit adott el. 1997-ben aztán újabb tulajdonosváltás következett, azóta a Merrell gazdája a Wolverine World Wide vállalat, mely többek között a Caterpillar cipőket is gyárt(at)ja.

A Merrell is azon gyártók közé tartozik, melyek előszeretettel készítik bakancsaikat, túracipőiket a kopásálló olasz Vibram talppal.

Kapcsolódó bejegyzés:
Márkatörténet rovat: The North Face

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése