2014. november 7., péntek

A longboard mint befektetés

Nos, megvásároltam a longboardomat. Valamivel több mint hatvanezer forint volt. Első hallásra őrültségnek tűnhet ennyit kiadni egy deszkalapért meg négy apró kerékért, de én befektetésként tekintek a dologra. Rögtön meg is magyarázom.

Szóval ez egy nagyon szép és igényes deszka, nem valami gazdaságos sportszernagyáruházas cucc (persze a sportszernagyáruházas dolgokkal sincs feltétlenül baj, a túracipőm például ilyen). 91 cm-es Earthwing deszka, Paris Truck Co. felfüggesztésekkel és 66 mm-es Bustin kerekekkel. Szóval akár életre szóló dolog, normál gurulgatásokkal nem lehet könnyen elpusztítani (ha pedig valami mégis megsérül, részenként cserélhető). És kinézetre is kellően egyszerű, retro, letisztult.

Ráadásul ez a hatvanezer forint is akciós ár volt, és még ajándékba kaptam hozzá egy speciális longboardos cipőt is, megerősített talppal (Brooklyn Workshop) a Wakeshopban, ami még jutányosabbá teszi az ügyletet (és amúgy sem jött rosszul most egy új csümő).

De hogy hol van ebben a befektetés? Hát például ott, hogy úgy képzelem, hogy majd az erdei gurulások a Vértesben, Gerecsében sok ihletett pillanatot adnak majd, ami segíthet a könyvem írásában is, vagy a blogom még érdekesebbé tételében (vagy egyáltalán, kihoz ebből a depresszívebb időszakból, és még izgalmasabb személyiséggé tesz). Vagyis ha nem is direkt módon, de azért közvetetten ez már win-win dolog.

Meg amúgy is: talán tényleg túlságosan "Kinizsis Sanyi" lettem, nem árt néha új hobbi is az embernek, mint például a Rubik-kocka vagy éppen a longboard. Arról nem is beszélve, hogy már húszas éveimtől ezt a baseball-sapkás vonalat képviselem, meg szeretem a szabadság, lazaság, coolság érzését (ami hol megvan az életemben, hol nincs, de a deszka ezt mindenképp pozitív irányba befolyásolja majd).

Továbbá szerintem jó kiegészítő sportja a teljesítménytúrázásnak és a testépítésnek, street workoutnak is: átmozgatja az egyensúlyozásban fontos szerepet játszó izmokat, és olyan hasizmom, macsó v-izmom lesz, hogy ihaj.

Nem tervezek száguldozni, de tegyük fel, hogy valami mégis balszerencsésen alakul: igazából még ebből is jól jöhetek ki, hiszen egy kényszerpihenő szintén segítene az írásban. Jean-Dominique Bauby például megírta volna a Szkafander és pillangót, ha nincs ágyhoz kötve, és nem mozdulatlan testben, némán, csak a szeme pislogásával "morzézva" diktálja betűről betűre a regényét?

Kapcsolódó bejegyzések:
Erdei szörfölős álmok
Elhatároztam: longboardozni fogok
Dolgok, amikről azt hittem, hogy sosem fognak sikerülni, aztán mégis sikerültek

2 megjegyzés:

  1. biztos jó játékszert vettél? gyerekkoromban sokat deszkáztam egy közepes méretű darabbal, amivel hasítani és trükközni is lehetett, de erdei útra nem gondoltam, hogy mennék vele.
    sztem oda inkább való roller, vagy skike már csak a fék miatt is.
    na csak azért írok mert húszért megveszem a deszkád :)

    VálaszTörlés
  2. Húsz mint 20e Ft? :) Annyiért azért nem eladó :) Alapvetően valóban nem erdőbe való, de erdei aszfaltokon azért nem rossz, de általában inkább városban használom majd, ha belejövök :) Viszont trükköket vagy akár alap dolgokat szívesen tanulnék :)

    VálaszTörlés