2015. július 20., hétfő

Angol tanulás

Aki azt hiszi, hogy az elmúlt hetekben csupán olyan feleslegesnek tűnő (bár szerintem igenis hasznos) hobbitevékenységekkel múlattam a szabadidőmet, mint a Rubik-kocka egyre virtuózabb kirakása vagy a golyopács művészete, esetleg a blogom bejegyzéseinek szaporítása vagy a mezítláb sétálgatás, az bizony téved.

Ugyanis elkezdtem újra angolul is tanulni. Nem azzal a céllal, hogy elhagyjam az országot, egyszerűen az angol nyelvű világ jobb megértéséért, illetve a saját fejlődésemért, művelődésemért. A Duolingo programnak köszönhetően ezt is hasonló játéknak fogom fel, mint a már említett Rubik-kockát és a kendamát, hiszen jó egyre több pontot gyűjteni, szinteket lépni, közben pedig megtapasztalni, ahogy a szavak, kifejezések, mondatszerkezetek és nyelvtani képletek beköltöznek az agyamba.

Eddig is beszéltem nagyon alap szinten angolul, bár inkább csak a szegényes szókincsemből válogatott szavakat pakolgattam egymás után, komolyabb nyelvtani ismeretek nélkül (így beszélgettem például a Nagyszombati Százason és a Prágai Százason is néhány túratársammal).

Mivel édesanyám a nyelvtudományok kandidátusa, így szakkönyvekhez és angol nyelvű nyomtatott irodalomhoz is hozzáférek majd a családi látogatások alkalmával, ezek mellett pedig a Duolingóra és további online alkalmazásokra, valamint szövegekre és hanganyagokra alapozom autodidakta tanulmányaimat.

Duolingót ismerőknek mondom, hogy például most egy 12 napos szériánál tartok, és a mai napon több mint 600 pontot gyűjtöttem (4133 pontnál tartok, 12-es szinten, 39%-on). Azt tervezem, hogy közben párhuzamosan az angol-német és angol-francia Duolingo tanfolyamokat is tolom szorgalmasan, így ezeket a már korábban szintén tanult nyelveket is átismétlem, miközben az angol tudásom is erősítem (magyar-német és magyar-francia kurzus egyelőre nincs a rendszerben, de így akkor az angolt mint közvetítő nyelvet fogom ezekhez használni). A Duolingón egyébként Sanyi1 néven vagyok megtalálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése