2013. január 16., szerda

Téli Gyermekvasút 20 - harmadik Budapest Kupa túrám

Úgy alakult, hogy aránylag rövid túrákkal, mondhatni "túra-bonbonokkal" nyitottam az évet: a BUÉK 20 és a BHTCS után a Téli Gyermekvasút 20 teljesítménytúrára mentem (persze a BHTCS-t túlzás "túra-bonbonnak" neveznem, hiszen Áron cimborám nélkül beletört volna a fogam). A túrák érdekessége, hogy mindhárom a Budapest Kupa része, s ezeken kívül más Budapest kupás túra nem is volt eddig az évben. Viszont hamarosan elromlik ez a százszázalékos mutatóm, mert a következő túrát ki kell majd hagynom.

Kezdhettem volna egyébként még intenzívebb túrázással is az esztendőt, de a tervezett A híd túl messze van 90-re végül nem mentem, pedig érdekes kirándulás lett volna, a már teljesített Ember a gáton téli párjaként. Tavalyhoz képest azért nem állok rosszul: akkor márciusban volt az első sikeres teljesítménytúrám (a Mátrahegy), hiszen az év eleji Iszinik 100 próbálkozásokkal és a feladott Börzsöny éjszakai teljesítménytúrával nem szereztem pontokat (persze azok a séták sem voltak hiábavalóak, hiszen megalapozták az erőlétem és kellően dacossá tettek).

A Téli Gyermekvasút 20 - hogy azért magáról a túráról is essen pár szó - egy kellemes séta volt, végig hóborította turistautakon, hóillatú erdőkben, sok kiránduló családdal. Ráadásul a Lokomotív 424 és a Gyermekvasút nyomában után ismét egy vasúti tematikájú kiránduláson vehettem részt, időként a kisvasút sínszálait is keresztezve. A célban pedig Lestattal is találkoztam, aki elmondta, hogy a Budapest Kupának (már) nem tulajdonít nagy sportszakmai értéket, nekem viszont ez lenne az első kupám, így ennek megfelelően komolyan veszem.

(Aztán hamarosan jönnek a keményebb túrák: idén végre megpróbálom teljesíteni a Börzsöny éjszakai teljesítménytúrát - most is Suvlaj lesz a túratársam -, aztán pedig jön egy minden eddiginél komolyabb kihívás: a Galyavár 110 a maga 7.200 méternyi, Mátra 115-öt überelő emelkedőjével, és megpróbálok felkészülni a Terep Százasra is.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése