2012. szeptember 2., vasárnap

Forrástúra a Börzsönyben

A múlt heti Palóc Expedíció 100 után terveimnek megfelelően ezen a szombaton a Forrástúrán voltam a Börzsönyben. A 42 kilométeres, 1180 méter szintkülönbséggel bíró teljesítménytúrán 58,5 TTMR pontot szereztem, ezzel már 1302,5 pontom van, ha jól számolom.

A túrára a napokban vásárolt Garmont bakancsomban mentem, ami elég kényelmesnek bizonyult. Kemény talpának köszönhetően alig éreztem a köveket, göröngyöket. Az eső többször is eleredt, ami frissítően hatott, viszont egy nedves ágra lépre volt egy nagy esésem is.

A Betyár forrásnál Lajos volt a pontőr, aki a Mátra 115-ön és Rockenbauer 130-on is túratársam volt, ez kellemes meglepetés volt (említette korábban, hogy pontőr lesz ezen a túrán, de ez kiment a fejemből). Érdeklődött hogy megtaláltam-e már a Rockenbauer jelvényt (mondtam, hogy még nem), váltottunk pár szót, aztán kissé udvariatlanul hamar elbúcsúztam tőle és családjától, mert siettem, hogy a túra befejeztével elérjem Drégelypalánkon a 14:52-ös vonatot.

A célban megkaptam a Forrástúra-sorozat gyönyörű jelvényét, és a vonatot is kényelmesen elértem: 14:25 körül értem a célba, így 7 óra 20 percet gyalogoltam (7:05-kor indultam), ami 5,7-es átlagot jelent, és magamhoz képest elég jónak számít.

(Hazafelé a vonaton egy sráccal utaztam, aki mesélt a júniusi alpesi kalandjuk izgalmairól, ami via ferrata túrának indult, de aztán eltévedés és vészhelyzet lett belőle, szerencsére tragédia nélkül.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése