2012. május 23., szerda

Éjfél Kapitány a Kinizsi Százasról

Kovalik András, a Kinizsi Százas egyik atyja, valamint Bozótnéger és Monty, a Vadon szava blog szerzői után ezúttal Éjfél Kapitány adott interjút a Kinizsi Százas blognak. A híres virtuális szuperhős, aki már 1998. óta válaszol az őt megkeresők problémáira, valamint ismert, hogy szereti a nővérkéket és a képregényeket, tehát Éjfél Kapitány, pontosabban az ő hétköznapi, nem virtuális szuperhős énje bizony teljesítette már a Kinizsi Százast. Ezzel kapcsolatban felelt is néhány kérdésemre, miután az alábbi levelet küldtem neki:

"Szia Éjfél Kapitány!

Csetneki Sándor vagyok, a Kinizsi Százas blog gazdája. Még évekkel ezelőtt olvastam a "főhadiszállásodon" megjelent írásaidat, válaszaidat, tanácsaidat, és ötletesnek találtam az oldalt és Éjfél Kapitányt mint személyiséget is. Ma fedeztem fel, hogy jártál idén a Kinizsi Százas teljesítménytúrán, ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem. A válaszaidat - ha hozzájárulsz - publikálnám is egy bejegyzésben..."


Következzenek tehát a kérdések, és Éjfél Kapitány válaszai:

- Most jártál először a Kinizsi Százason, vagy már túl vagy pár teljesítésen?

- Egyszer csináltam meg a túrát, 23 és fél óra alatt, de még 18 évesen.  Idén már csak kísérő voltam, nincs már időm rendesen felkészülni, és nem is akartam rontani a statisztikámat ;) Akkor csehszlovák túrabakancs, Tisza edzőcipő, és három góliátelemes, Tungsram izzós fém NDK zseblámpa és szőlőcukros limonádé volt a felszerelésem, de a hangulat ugyanaz volt akkor is, mint most.

- Hogy jött az ötlet, hogy elindulj a túrán?

- Szülői indíttatásból sokáig aktív kiránduló és túrázó voltam, sokat jártunk mindenfelé, és a szokásos 20 kilométeres túratáv idővel már nem volt kihívás. A Kinizsi 100 egyrészt legendás megpróbáltatás hírében állt, másrészt kölyökként kiváló lehetőségnek tűnt, hogy túltegyek a többieken ;)

- Mit jelent számodra a Kinizsi Százas?

- A Kinizsi Százas az akaraterő kihívása, komolyabb mint bármi, amiben valaha is részem volt. 100 kilométert legyalogolni nem kell speckó felszerelés, nem kell extra genetika, nem kell sokéves élsportolói rutin. Átlagos testalkattal, átlagos felkészüléssel is meg lehet csinálni, de csakis átlagon felüli akaraterővel. Aki teljesítette, az előtt maximálisan le a kalappal, ugyanakkor senki se mondhatja, hogy neki esélye se lenne.

- Milyen tanácsokkal tudsz szolgálni azoknak, aki még csak tervezik a Kinizsi Százason való indulást?

- A legkomolyabb mentális kihívás az éjszaka beállta és sötétség lesz - tessék erre éjszakai meneteléssel edzeni. A legkomolyabb fizikális kihívás a cipő-zokni-láb összhangja - jól bejáratott kombinációval szabad csak nekivágni. Nekem fontos volt még a jó partner is, én a nálamnál két fejjel magasabb, csupaizom, nyakigláb erdélyi barátommal indultam neki a távnak, és végig komoly húzóerő volt, hogy lépést tartsak vele.

- A környezeted tudja rólad, hogy te vagy Éjfél Kapitány?

- A környezetem nagyon is. Az álca csak fordítva működik - a nagyközönség nem tudhatja, ki áll a Kapitány mögött ;)

- Találkoztál már korábban a Kinizsi Százas bloggal?

- Ha a Google az általam használt Kinizsi 100 kifejezésre az első oldalon hozta volna, akkor biztos kiszúrtam volna és beleolvastam volna - így viszont sajna nem volt tudomásom róla. Mostanáig... ;)

- Köszönöm szépen az interjút!

(Megjegyzés: bár korábban valóban nem, mostanában már azért az első oldalon, az első néhány találat között szerepel a blog a keresőkben a Kinizsi 100 kifejezésre)

Kapcsolódó bejegyzés:
Túrabeszámoló a 2012-es Kinizsi Százasról

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése