2015. augusztus 27., csütörtök

További gondolatok az 1981-es Kinizsi Százas itinerről és Laurenszky Ernőről, a túrafüzet első tulajdonosáról

http://pedagogiai-tarsasag.hu/wp-content/uploads/2015/07/Laurenszky-Ern%C5%91.pdf
Már meséltem, hogy hogyan sikerült megszereznem az 1981-es, első Kinizsi Százas itinerét. Néhány olvasóm, túratársaim hozzászólt a témához, valamint Laurenszky Ernőről (1929-2015) is kaptam ill. kerestem még információkat.

Suvlaj:

"Egy kis darabka történelmet vettél ezerötért, ráadásul, hogy szemétből került elő..."

Takács Krisztián Csipi, aki egyébként a Budai Térképkör egyik leggyorsabb teljesítője:

"Történelem... 7 éves voltam... a húgom ebben az évben született... amikor 3 éve az első Kinizsimet, az első 100-asomat futottam, az járt a fejemben azokon az ösvényeken, hogy mennyien taposhatták előttem... a Monoton Maraton és a Dögölj meg Börzsöny után az volt a harmadik teljesítménytúrám... ismeretlen volt számomra minden ösvény... és igen eszembe jutottak az első teljesítők,az ős-szervezők... mindenképpen köszönettel tartozunk nekik, bármi is a véleményünk a Kinizsi 100-asról, most 2015-ben..."

Egy 13-szoros Kinizsi Százas teljesítőtől, Pecze Zoltántól pedig az alábbi levelet kaptam:

"Szia Sanyi!

Laurenszky Ernő 1981-ben (és 1983-ban) egész biztosan nem indult a K100-on. Indult viszont 1982-ben, ekkor a féltávig, valamint 1984-ben, ekkor pedig 90km-ig jutott. Mindezeket a '85-ös füzetben találtam, mert ez az egyetlen - nem csak teljesítői, de indulói(!) - lista, amit az ötödik rendezés alkalmából az előző négy résztvevőiről kiadott az Encián. Lehet, hogy Te is megtaláltad, csak diszkrécióból nem említetted - ez esetben tekintsd semmisnek a fentieket.

A lényeg tehát, hogy Ernő bátyánk ott volt, visszajött '84-ben is, küzdött becsülettel, és tudta feladni még 90km-nél. Azok azért- a felszerelést és tapasztalatokat tekintve - még fajsúlyosabb évek voltak, és ő sem volt már fiatal. A magam részéről nem hiszem, hogy kegyeletet sértene ebben az esetben a nem_teljesítés közzététele. Örülök, hogy Hozzád került a füzet, valószínűleg ebből (is) "készült fel" a '82-es indulásra.

Írd a könyvet, nagyon várjuk! ,)

Szeretettel, olvasód:

Pecze Zoli"


Majd még kiegészítette azzal, hogy:

"Még egy megfontolandó lehetőség: előfordulhat, hogy Ernő bátyánk időn túli beérkező volt, ezt ugyanis a '84-es statisztikában külön nem vezette az Encián! Ezért 90-es maradt a neve mellett, mert a 100-ast csak a "valódi" teljesítők kapták. Az viszont mai szemmel hátborzongató, hogy abban az évben összesen 4-en indultak 50 év felettiek (ebből az egyikük 55 évesen ő volt!), és csak kettőt regisztráltak teljesítőként." 

Ami pedig magát az 1981-es túrafüzetet illeti, már beszkenneltem, és hamarosan mindenki számára olvasható lesz Oszkár weboldalán.

Kapcsolódó bejegyzés:
Az első, 1981-es Kinizsi Százas túrafüzete

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése