2013. szeptember 12., csütörtök

Interjú Rudolf Istvánnal, aki ezer mérföldet gyalogolt két és fél hét alatt

Következzék egy interjú Rudolf Istvánnal, az egyik legismertebb hazai teljesítménytúrázóval. Rudi már kétszer volt az Év Teljesítménytúrázója, idén júliusban pedig 17 és fél nap alatt futott-gyalogolt 1000 mérföldet, azaz két és fél héten keresztül minden nap csaknem száz kilométert tett meg átlagosan.

- Szia Rudi! Júliusban a Kraft 1000 mérföldes túrán átszelted Szlovákiát és Csehországot, 17 és fél nap alatt gyalogolva 1000 mérföldet, vagyis több mint 1600 kilométert. Sok túrázó - például én - egy év alatt sem gyalogol ennyit, milyen érzés legyőzni egy ekkora távolságot?

- Ugyanaz az érzés mint mindegyik túrán, távtól függetlenül, hogy ezt is megcsináltam, és milyen jó volt már megint, hogy kint lehettem a természetben. De azért 1000 mérföld közben, és a célban voltak megható pillanatok, hogy ezt is teljesítettem egyedüli gyalogosként. [a többi induló kerékpárral teljesítette a távot, ill. volt egy terep rolleres teljesítő is - a szerk. megj.] Gratulációkat még most is kapok,és ez nagyon jól esik.

- A fizikai vagy a mentális felkészülést tartod fontosabbnak?

- Szerintem a fizikális felkészülés egy picit fontosabb, mert általában a fáradtság után szoktak jönni a gondok, akkor kell fejben is összeszedni magunkat. Fizikálisan, ha topon vagy, akkor nem azt kell nézned, hogy mikor érsz már célba, hanem tudod nézni a tájat, és észreveszed a kis részleteket is. Ha megtalálod a lábad és a fejed között az összhangot, akkor megy minden a maga útján.

- Mi segít átlendülni a holtpontokon?

- A foci edzőm szokta mondani, hogy át kell esni a holtponton. Na ez azt jelenti, hogy ha már fáradsz akkor még rá kell tenni egy lapáttal, és átesel a másik oldalra, és onnantól azt érzed, hogy ki tudnál menni a világból. Nagyjából ezt szoktam alkalmazni.

- Hogyan találtál rá a teljesítménytúrázásra, és mit sportoltál előtte?

- A Szuperinfót olvastam, és abban találtam egy felhívást, hogy a Keszthelyi-hegységben lesz egy teljesítménytúra. Elmentem rá és teljesen megfogott a hangulat, és azóta rabja vagyok. Ez 2009. március 21-én a Lepke 40 teljesítménytúra volt. Gyenesdiáson fociztam megyei szinten.

- Melyik eddigi túrádra, eredményedre vagy a legbüszkébb?

- Persze, hogy az 1000 mérföldesre. Meg úgy az egészre amit 2009-től elértem.

- Melyik hazai teljesítménytúrát tartod a legnehezebbnek?

- A Kazinczy 200-ast.

- A Kinizsi Százas a könnyebb túráid közé tartozik, az inkább edzőtúra számodra, vagy jelent azért kihívást?

- A Kinizsi Százas volt az első százasom, akkor még kihívás volt számomra. Most már csak nosztalgiából megyek rá. Eddig 68 db százas vagy afeletti túrát teljesítettem, de a Kinizsi a könnyebbek közzé tartozik. De azért minden elismerésem a Kinizsi teljesítőinek, mégiscsak 100 km-es.

- Van valamilyen különleges edzésmódszered, kiegészítő sportod, vagy főleg futással és gyaloglással készülsz a túrákra?

- Semmi különössel nem készülök. Hétvégente átlagban 130 km szoktam teljesíteni, és én evvel készülök a következő hétvégére. De most gondolok bele, hogy ez mégiscsak különleges.

- Milyen arányban futsz és gyalogolsz, illetve milyen stratégia szerint váltogatod a futást és a gyaloglást, ha váltogatod?

- Amikor elkezdtem a túrázást, akkor csak szinte a gyaloglás volt a számottevő. Ahogy egyre többet túráztam, úgy gyorsult a tempóm. Most már egyre többet futok, már több terepfutóversenyen is részt vettem.

- Milyen nagy célod van még a túrázással kapcsolatban?

- 2013-ban az Év Teljesítménytúrázója szeretnék lenni. Evvel harmadszor lenék egymás után az Év Teljesítménytúrázója.

- Mit tanácsolsz annak, aki példádat követve komoly hosszútávú túrázóvá, kiemelkedő sportemberré szeretne válni?

- Csak a fokozatosság elvét kövesse. Nem kell mindjárt a leghosszabb távoknak neki esni. Idővel úgyis eldől, hogy szereti-e csinálni, és hogy tudja-e teljesíteni a túrákat. És még nagy-nagy kitartás kell hozzá. Hajrá mindenkinek, aki ezt a sportot szereti!

Köszönöm szépen Rudinak az interjút, gratulálok eddigi eredményeihez, és további sikereket kívánok neki.

Kapcsolódó bejegyzések:
Interjú Kovalik Andrással, a Kinizsi Százas egyik atyjával
Éjfél Kapitány a Kinizsi Százasról
Interjú Foresterrel, a Kinizsi Százas "inges-nyakkendős" teljesítőjével
Interjú Hevér Gáborral, a TTT titkárával, aki már több mint 60.000 kilométert túrázott

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése