2016. január 20., szerda

Hányszor mentem fel eddig a Nagy-Getére? (avagy 33, a Gete szívat télen-nyáron)

Ahogy említettem, a Nagy-Getére való legutóbbi felmászás során eszembe jutott, hogy vajon ez már hányadik alkalom lehet, hogy felkapaszkodom a hegy tetejére, a kereszthez? Nem egészen 30-nak tippeltem, de utánaszámolva kiderült, hogy eddig összesen 33-szor jártam a Gete csúcsán (emiatt is jó hogy vezetem a blogom, a webnaplóm nélkül bajosan tudtam volna ennek könnyen utánaszámolni).

Van ugye az eddig kilenc hivatalos Kinizsi Százasom és négy Iszinik 100-am, meg még jó néhány privát Iszinik (CsPI), privát Kinizsi és Kinizsi Dupla, melyeket itt gyűjtöttem össze, és melyek során összesen 24-szer jártam végig a távot egyik vagy másik irányból, mindannyiszor felmászva a Getére. Ez tehát eddig 24.

Volt továbbá 2011 novemberében egy feladott Iszinik 100-am, mikor Dorogig jutottam, tehát a Getére még éppen felmásztam, valamint 2012 januárjában egy Kesztölcön feladott CsPI-m. 2012 júliusában volt az ős-Szuperkatlan 15 bejárás, majd 2013 júniusában az Árpád vezér 130. Júliusban volt egy Szuperkatlan 15 bejárás a túra előtt, majd pedig egy pontőrködés a túra napján, amikor a hegyeskői pontra szintén a Getét megmászva jutottam el, majd pedig a seprővel, Venczel Gyurival vissza is sétáltam a Dorogra, így visszafelé is útba esett a Gete. 2014 júniusában a Turul 200 alkalmával majd pedig egy újabb Szuperkatlan pontőrködés során kellett felmásznom a Nagy-Getére. Ez tehát további kilenc alkalom.

Vagyis eddig összesen 33-szor mentem fel a Nagy-Gete csúcsára. Ebből 15-ször hivatalos teljesítménytúrán, 18-szor pedig privát túrák, bejárások, pontőrködések alkalmával. Ami az irányt illeti, 18-szor "Kinizsi irányban" mentem fel a Getére, azaz Dorog felől, majd pedig a meredek oldalon ereszkedtem le, míg 15 alkalommal "Iszinik irányban", azaz a sziklás, meredek kaptatón jutottam fel a kereszthez. 26-szor 100 kilométeres vagy hosszabb távok gyaloglása során érintettem a Getét, míg hét alkalommal tervezetten rövidebb, vagy rövidebbnek sikerült túrák alkalmával.

Érdekesség, hogy ötször Jeremcsuk Isti barátom társaságában mentem fel a hegyre, ebből háromszor a meredek oldalon felkapaszkodva.

További érdekesség, hogy ez a 33 azt jelenti, hogy ha mindezt egyetlen év alatt teljesítettem volna, hétvégente egyszer megmászva a Getét, akkor január elejétől augusztus elejéig minden hétvégére jutott volna egy ilyen túra.

Kapcsolódó bejegyzés:
Ha szereted az Ixi kupát, akkor valószínűleg a Gete kupa is tetszeni fog!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése