2011. augusztus 16., kedd

Hatvanhét évesen a Kinizsi Százason

Interjú (videóval) a budomagazin.hu-n Dobos Ákossal, aki idén 67 évesen 15. alkalommal teljesítette a Kinizsi Százast:

"Hányszor lehet teljesíteni az egyik legkeményebb túrát? Mekkora hit és motiváció kell, hogy az ember újra és újra legyőzze magát? Dobos Ákostól megtudjuk.

Dobos Ákos a gyerekeit kísérte először az embert próbáló Kinizsi Százas teljesítménytúrára, majd "rászokott". Hatvanhét éves korára tizenötödik alkalommal teljesítette a 100 km-es távot.

- Elsőre 50 kilométerig bírtam, amikorra is a lábam teljesen kikészült. Egy hétig jártam orvosi kezelésre, de mivel sokan gratuláltak és engem is egyre jobban érdekelt a kihívás, megfogadtam, hogy csak azért is teljesítem a 100 kilométert! Ötven éves korom környékén azt éreztem, hogy az emberek kicsit már "leírtak", mondván, hogy "öreg". Önmagamnak, a gyerekeimnek, mindenkinek szerettem volna bebizonyítani, hogy ez nem igaz!
Azt mondják, hogy 50 km után, már fejben dől el a túra. Ekkortól már nem a testi erő számít. Nem a láb, hanem az akarat visz tovább. Ötven km után már nagy a kísértés a pihenésre, a leállásra, nem ritkán a feladásra.
Mikor beérkezik a célba az ember, akkor mindig azt mondja, hogy elég volt, ez volt az utolsó. Aztán kipiheni a fáradalmakat és kezd hiányozni neki a túra. Mert a Kinizsi Százasra csak rászokni lehet..."

Dobos Ákos minden tiszteletet megérdemel és sokunk példaképe lehet, de vajon van-e, aki előtte jár?
Igen: az idei túrabeszámolómban említett 78 éves Béla bácsi, aki 24-szer teljesítette a túrát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése