2016. január 27., szerda

Interjú Takács Krisztián Csipivel

Következzék egy interjú Takács Krisztián Csipivel, aki azon kevesek közé tartozik, akik teljesítették a híres-neves börzsönyi Kört (valamint ő a Budai Térképkör eddigi leggyorsabb teljesítője, Szabó Györgyivel együtt) és mint kiderül majd, további különleges céljai vannak:

- Honnan ered a Csipi név?

- Apám nevezett el Csipinek, kábé egy éves voltam. Mindig csipás volt a szemem, innen a név.

- Hogyan és mikor kezdtél túrázni, futni?

- 6 éve kezdtem futni, szakítás után voltam, jó volt valamivel lekötni az energiámat. Síkfutásaim során keresgéltem a hazai maratonokat, gugli keresgélés során találtam rá a Monoton maratonra. Fogalmam sem volt mi az a tt-zés [teljesítménytúrázás], tök véletlenül jött az egész.
Aztán a Dögölj meg Börzsöny volt a második tt-m, azt kihívásból vállaltam be. Ekkor még bőven csak aszfalton, síkon futottam. Tehát 2 és fél év futás után ősszel Monoton maraton. Utána februárban Dögölj meg. Majd tavasszal Kinizsi 100-as. Tehát az volt a harmadik tt-m. Előtte barátnőmmel két nap alatt végigjártuk az útvonalat bringával. Muris volt. Nyomtam egy 13:19-et akkor a Kinizsin. Utána már jött a többi automatikusan. Azóta mindig mindenhol a leghosszabb távokat keresem.

- Mit ad neked természetjárás, futás, az erdő?

Az erdő nekem kihívást jelent, meg - és ez a legfontosabb - az egyedüllétet, a magamban elmélkedést. Ezért szeretem nagyon az éjszakaikat, és persze a Kört is.

- Mit jelent számodra a Kinizsi Százas?

- A Kinizsi volt az első 100-asom, amolyan szüzesség elvesztése feeling. Azóta sem voltam, van sok általam jobbnak tartott 100-as túra itthon. De a 10. jubileumomra elmegyek majd, bár az még odébb van.

- Melyik eddigi túrádra, versenyedre vagy a legbüszkébb?

- A legbüszkébb a második Kör teljesítésemre vagyok. Ködben egyedül decemberben GPS nélkül. Meg arra, hogy egy csúnya bokasérüléssel végignyomtam a M115-öt. Soha nem adtam fel semmit. Erre büszke vagyok, és ez erőt is ad.

- Mi a legfőbb túracélod, "álomtúrád" (vagy versenyed), amit teljesíteni szeretnél?

- Szeretném egyszer megcsinálni a Kazinczy 200-at oda-vissza dupla szintidőn belül. Meg az ikonikus Barkley Marathons-t szeretném kipróbálni, de az óriási falat. 30 év alatt 1000 indulóból 13 teljesítő volt.

Köszönöm szépen Csipinek az interjút, és sok sikert kívánok neki a céljaihoz!

Kapcsolódó bejegyzések:
Interjú Csornai Edinával, az első nővel, aki oda-vissza teljesítette a Kinizsi Százast
Interjú Kovalik Andrással, a Kinizsi Százas egyik atyjával
Interjú Hevér Gáborral, a TTT titkárával, aki már több mint 60000 kilométert túrázott
Interjú Foresterrel, a Kinizsi Százas "inges-nyakkendős" teljesítőjével

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése