2013. december 2., hétfő

Budapest Kupa

Idén év elején elhatároztam, hogy megszerzem életem első kupáját, a Budapest Kupát, melyhez legalább 10, Budapest környéki túrát kell teljesíteni. A kupákkal nem is foglalkoztam korábban, inkább a TTMR pontok, a Kinizsi Százas "trófeák" és egyéb extrém kihívások kötöttek / kötnek le a túrázással kapcsolatban.

(Érdekesség, hogy a Kinizsi Százas és más pilisi teljesítménytúrák, például az Intersport túranap nem részei e kupának. Ennek ellenére - ha áttételesen is - a Budapest Kupa kapcsolódik a Kinizsi Százashoz és hozzám, hiszen mégiscsak Budapest a Kinizsi Százas városa, engem pedig számos gyermekkori, kamaszkori és későbbi emlék, szerelem, barátság köt a fővároshoz, így jó érzés lesz egy ilyen emléktárgyat a polcomon tudni.)

Kezdetben elég lelkes és szorgalmas voltam, a kupában szereplő első három túrát teljesítettem is (BUÉK 20, BHTCS, Téli Gyermekvasút 20), majd hosszú szünet következett, és csak a júniusi Árpád vezér 130-al folytattam a sorozatot. Ekkor már lemondtam arról, hogy sikerül összegyűjtenem a legalább 10 túrát, a pecsételős kupafüzetet nem is hordtam magammal. De közben szép lassan (anélkül hogy figyeltem volna rá) mégiscsak gyűltek a kiírásban szereplő teljesítménytúráim, augusztusban a Gyermekvasút nyomában éjszakai túra, szeptemberben a Zsíros Deszka és az Éjszakai zörejek, novemberben a Monoton Maraton, a Piros 85 és a Hegedűs Róbert emléktúra, decemberben pedig a Vár a Mikulás. E legutóbbi túra előtt jutott újra eszembe a Budapest Kupa, és kirándulásaimat számolgatva rájöttem, hogy mégis sikerült teljesítenem annak feltételeit.

Így 2013-ban az újabb aranyjelvény mellett egy Budapest Kupával is bővül a gyűjteményem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése