2014. február 23., vasárnap

A kalapos teve jelzés rejtélye

A "kalapos teve jelzés" rejtélye jó ideje foglalkoztatott. Sokan megfigyelték már ezt a különös tanösvény jelzést, egy tevét púpján kalappal a Tolnai-Hegyhát erdeiben. Az elmúlt egy-két évben, amióta a memóriajátékom kapcsán intenzívebben kezdtem beleásni magam a turistajelzések témájába, magam is többektől hallottam róla, de a saját szememmel még nem láttam, sem a valóságban, sem fényképen.

Aztán Csornai Edina videóján, melyet a 2013-as túraévéről készített, végre megfigyelhettem én is ezt a különleges jelzésképet, és arra jutottam, hogy bár tényleg hasonlít egy kalapos tevére, ez inkább az Örökerdő Tanösvény jelzése lehet, melyen valójában négy fa látható. A fák törzsei tűnnek a teve lábainak, lombkoronái pedig a testének, fejének és a púpján hordott kalapnak. Így hát megoldódott a kalapos teve rejtélye.

(Nem ez az első eset, hogy valamilyen állatot látnak az emberek egy jelzésbe: a Mária-út M betűje például könnyen elefánttá hackelhető, a Kinizsi Százas útvonalán, Bányahegynél is található egy ilyen.)

Kapcsolódó bejegyzés:
Első hivatalos előadásom egy jel(zés)es eseményen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése