2017. január 30., hétfő

Iszkiri 25 bejárás

Rakk Gyula barátommal, egyesületünk alelnökével vasárnap délután bejártuk az Iszkiri 25-ös távját. Ez volt az első túrám idén, legutóbb tavaly novemberben, az Isziniken mozdultam ki a hegyekbe (az sajnos nem a terv szerint alakult, féltávig jutottunk, így Iszi 50 lett belőle).

Kellemes volt az idő, és szinte végig hó borította az ösvényeket és a tájat. Pár perccel dél előtt indultunk, és úgy negyed hétre értünk vissza Szárligetre. A Mária-szakadéknál még éppen lámpa nélkül le tudtunk jönni, így csak a túra utolsó pár kilométerén kellett használni a fejlámpát. A biztonság kedvéért azért vittem a Chainsen Pro csúszásgátlómat is, de végül nem volt rá szükség.

A túrának több haszna is volt: felfedeztük a kék háromszög jelzés megszűnését ill. változásait (a nyomvonalat ez csak minimális mértékben érinti), valamint először jártam az új kilátónál, ahová az Iszkiri idén már fel fog vezetni egy kb. 600 méteres (oda-vissza 1200) kitérővel, így a túra egy új látványossággal gazdagodik, hiszen a kilátóból Tatabánya nagy része látható (igaz, mi most a ködös időben, sötétedés táján nem mentünk fel). A bejárás arra is jó volt, hogy egy kicsit készüljek a szűk egy hét múlva, február 4-én esedékes Csoportos Privát Iszinikre.

Apropó, várunk mindenkit szeretettel március 11-én az Iszkirin, melyre több okból is érdemes (újra) eljönni: a kis mértékben módosult útvonal miatt, a szép új kilátóért, a Cartographia és az Ixi kupáért.

Kapcsolódó bejegyzés:
Az első beszámoló az Iszkiri 100-ról, avagy a rendezői bejárás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése