2013. május 14., kedd

Interjú Joeyline-nal

 A Kinizsi Százas blog interjú-sorozatában már több sokszoros teljesítő megszólalt (például az inges-nyakkendős Forester, vagy Asciimo, az Iszinik 100 rendezője, valamint Oszkár, aki 10 sikeres Kinizsi Százas mellett a legtöbb feladott K100-zal rendelkezik). Ezúttal Joeyline válaszolt néhány kérdésemre:

- Szia Joeyline! Honnan ered a nickneved?

- Önmagában nem jelent semmit. Az eredete arra vezethető vissza, hogy bizonyos körökben Joe-nak vagy másutt Joey-nak (ejtsd: dzsó, dzsoi) szólítanak, de ezek az egyszerű nickek már a '90-es évek végén, 2000-es évek elején is gyakorlatilag minden internetes helyen foglaltak voltak már, ezért valamilyen kiegészítésére kényszerültem, ha ezt a karaktersort benne akartam tartani a választott nickemben. Amikor a későbbi első huzamosabb internetes közösségembe regisztráltam, akkor hirtelen a Joeyline jutott épp eszembe, melynek előzménye egy előző nyári balatoni munka volt, amelynek során egy német srác egyszer így szólított valamiért a kempingben.
Ezt követően a későbbi internetes helyeimen is megtartottam ezt a nicket, mert mivel nem jelent semmit, így gyakorlatilag mindig biztosított volt a nickütközés elkerülése. Ezen a néven regisztráltam később az Index Fórumokra is, és fórumoztam ott sok évig a Törzsasztal, majd az abból önállósult Természetjáró Klub topikjaiban, és ezen néven szerkesztek a magyar Wikipédián is, immár több mint 3 éve.

- Mikor hallottál először a Kinizsi Százasról?

- A Kinizsi Százasról 1994-ben hallottam először, ekkor került első alkalommal a kezembe egy éves országos teljesítménytúra-naptár, bár már 1993-ban is részt vettem 4 teljesítménytúrán. Indulni viszont csak 1996-ban indultam először a Százason.

- Mit jelent számodra a Kinizsi Százas?

- Ez az idők során némileg azért változott, de hogy jelenleg mit jelent? Mindenek előtt a magyarországi teljesítménytúrázás nagy hagyományait, azon belül a "A Túrát", amiből kár lenne kimaradni, jelent rengeteg élményt és sok ismeretséget is. A múlt héten a 20. évfordulóját éltem annak, hogy az első teljesítménytúrámon indultam, később aztán két, hosszú években mérhető időszakban is aktívan - szinte hétről hétre - részt vettem rajtuk, de jól példázza, hogy a Kinizsi Százasra a "passzív" években (amikor pl. a 2000-es évek elején csak 6-8 túrán vettem részt évente) is elmentem. A Kinizsi egy érzés, egy feeling, kinizsizni jó.
Jelenti azt a népünnepélyt, ahogy 1000 ember együtt jól érzi magát egy közös társas rendezvényen, jelenti egymás segítését a kritikus pillanatokban, ismeretségek-barátságok szövődését az éjszakában, és a célban azt a jóleső érzést, hogy ismét kiállta az ember a próbát, a "férfias sétát", hiszen a Kinizsi-teljesítés mással nemigen összehasonlítható.

 - Melyik volt életed legnehezebb vagy legemlékezetesebb túrája?

- Az utóbbira könnyű válaszolni, mivel az eléggé egyértelmű, hiszen egy életre szólóan emlékezetes élmény volt, de hogy ez megegyezik e az előbbivel is? Jobban belegondolva, lényegében igen, hiszen mégiscsak több mint 2500 km-t kellett megtennem az út során, meglehetősen változatos/változékony körülmények között, és így számos kritikus pont is volt útközben, amikkel meg kellett küzdenem. Nos, ez a 2004. február 29. és május 18. között zajlott "80 nap Magyarországon - Körbe a Kéken" elnevezésű országjáró vándortúrám/expedícióm volt, melynek során - rengeteg ember közös összefogásának köszönhetően - megadatott számomra, hogy én legyek az első, aki egyben teljesítette a Kék-Kör (Országos Kéktúra, Alföldi Kéktúra, Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúra) teljes útvonalát, egész pontosan 80 nap alatt. A Kinizsihez annyiban kapcsolódik a dolog, hogy azért kellett olyan korán (február végén, 30 centis hóban) indulnom - és az első két hétben így igen nehéz körülményeket kiállnom -, mert vissza akartam érni a Százas időpontjáig, amit pedig éppen abban az évben az úgymond szokásostól 1 héttel korábban rendeztek a pünkösd miatt. A 80 napnyi túra utáni 3 nap "pihenőt" követően jött az egyik legkönnyebb Kinizsi-teljesítésem.
Teljesítménytúrák közül a 2010-es Mátra 115-öt érzem talán a legnehezebbnek, amit végül sikerült szintidőn belül teljesítenem, de nagyon megküzdöttem érte.

- Kéktúrázol ill. kéktúráztál is (négyszer is teljesítve azt). Az Országos Kéktúra mit jelent számodra?

- Az előbb ugye már jelentősen érintettem ezt a témát is. Röviden azt mondhatnám, hogy ahogy kinizsizni, úgy kékezni is nagyon jó! Az országjáró túramozgalmak egy más aspektusa a természetjárásnak, mint a teljesítménytúrák, és jelenleg közelebb is állnak hozzám, teljesítménytúrákból jelenleg inaktív vagyok. A kéktúra és a többi túramozgalom sokkal inkább megmutatja hazánk természeti és épített értékeit, a 3. és a 4. OKT-teljesítésemkor általában kifejezetten rövid napi távokat tettünk meg társaimmal, és így lehetőségem volt még inkább megismerni az útvonal menti helyeket. A kékezés életérzés. A magam vándortúrája óta igyekszem becsatlakozni - ha csak rövid időre is - az újabb évek különböző kéktúrás vándorlásaiba, csatlakozásommal is támogatva a kéktúrák céljait: voltam 5 éve Hagyó Miklós Szent István vándorlásán, voltam 2009-ben a Geo-Kék DDK-vándorláson, illetve tavaly is csatlakoztam 2 hétvége erejéig a teljes RP DDK-t bejáró 1 hónapos országos vándorláshoz, és remélem, hogy az idei 75 éves jubileumi Szent István vándorláson is részt tudok venni néhány napot.
Egy a kékezésben újonc, de a téma iránt nagyon lelkes turista barátom invitálására/társaságában úgy tűnik, hogy rövidesen ötödször is nekivágok az Írott-kő és Hollóháza közti 1128 km-es OKT bejárásának, amihez most meglett a kedvem, mivel már több éve mögöttem van a 4. teljesítésem is.

- Aktív online jelenléted van, Wikipédia-szerkesztőként is tevékenykedsz. Annak miben látod a szépségét?

- A világméretű online enciklopédia, a Wikipédia a világtörténelem valaha készült legnagyobb tudástára, figyelembe véve persze azt a közel 300 nyelvi változatot, amiben szerkesztik az önkéntesek szerte a világon. Úgy gondolom, hogy az emberi társadalom összes tudását összegyűjteni és mindenki számára szabadon hozzáférhetően azt közzétenni egy nagyon nemes vállalkozás, így csatlakoztam azokhoz az önkéntesekhez, akik ezt magyar nyelven teszik. Az utóbbi években itt vagyok aktív a neten, a túrás fórumokon már nem. Tudom, többek bánatára - 1-2 szócikket leszámítva - nem túrás témájú szócikkekkel foglalkozom, hanem az olimpiai játékokkal, de az meg egy másik nagy szerelmem, és a Wikipédián ezt választottam :)

- Milyen - a túrázással vagy a Kinizsi Százassal - kapcsolatos céljaid vannak még?

- Jelenleg a teljesítménytúrák terén inaktív vagyok, de nagyon szeretném legalább 20-adszor teljesíteni a Kinizsi Százast (eddig 17 teljesítésem van, 1996-tól zsinórban). A Mátrabércen is szeretnék majd 20. teljesítést (ott 11-nél járok), egy gyönyörű mátrabérces törölközőt kapnak a hússzorosok :)
Szeretném a jubileumhoz méltó módon megrendezni az idén ősszel 20. Deák teljesítménytúrákat a Zalai-dombságban, szülőfalum (és Deák szülőfaluja), Söjtör térségében.
Hosszú távú cél, hogy ha a körülmények egyszer majd ismét adottak lesznek hozzá, akkor az ellenkező irányban és más szakaszolással szeretném még egyszer 80 nap alatt végigjárni a Kék-Kört.

Kapcsolódó bejegyzések:
Interjú Kovalik Andrással, a Kinizsi Százas egyik atyjával
Éjfél Kapitány a Kinizsi Százasról
Interjú Beck Zsolttal, a Kinizsi Százas hot dogos emberével
Interjú egy túratársammal, akinek sokat köszönhetek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése