2011. július 30., szombat

Viharok a K100 társasjáték körül

(frissítés: A Kinizsi Természetbarát Egyesület hozzájárult a K100 társasjátékhoz)

Az Index fórum Kinizsi Százas topikjában az elmúlt napokban kisebb viharok kerekedtek a K100 társasjáték körül. Ez egyáltalán nem baj, mert legalább megvédhettem az álláspontomat, ismertebbé vált a játék, s úgy tapasztaltam, hogy a hozzászólók többsége jó ötletnek találja azt.

Idézek azért két ellenvéleményt és a válaszaimat:

- Megkérdezném, hogy nem kellene neki [megj.: a társasjátéknak] más nevet választani? Tudomásom szerint jogilag nem védett a "Kinizsi Százas" név, de mégiscsak egy konkrét rendezvény neve, a tiéd pedig egy társasjáték. Szerintem ennyi tiszteletet megérdemelne a túra, hogy nem használjuk fel a nevét másra. Lehetne a játékod neve például Túrázz Okosan, vagy akármi más. (efemm hozzászólása)
- Köszönöm az észrevételt. Én ezt nem érzem tiszteletlenségnek. Nem egy "tiszteletlen" (illegális, erkölcstelen, egészségtelen, stb.) valamit neveztem el így, hanem egy társasjátékot, ami szerintem jó dolog. Másrészt a játék pontos neve K100, igaz, valóban Kinizsi Százas néven emlegetem. Harmadrészt, a játék szabadon letölthető, kinyomtatható és játszható, tehát nem húzok hasznot a túra - általam is tisztelt - nevéből.

- A Kinizsi Százas nem játék!!! >:-[ (nnnnorb hozzászólása)
- Sokan az életet is játéknak tekintik, minden nehézsége, viszontagsága ellenére. Miért ne lehetne egy túrára is bizonyos szempontokból játékként tekinteni?
Én mégsem állítottam, hogy a Kinizsi Százas teljesítménytúra játék lenne [megj.: igaz, egyszer hasonlítottam társasjátékhoz]. Többször is teljesítettem, így tisztában vagyok szépségével és küzdelmességével, s hogy cseppet sem "gyerekjáték". Mindössze arról van szó, hogy készítettem egy társasjátékot, amit a Kinizsi Százas ihletett. Akinek tetszik, akit érdekel, az letöltheti, akit pedig nem érdekel, az ne foglalkozzon vele.
Még arról, hogy mi játék és mi nem az... A háború játék? Egyáltalán nem (legalábbis a fronton semmiképp, de a hadvezérek, politikusok szobáiban már játékelmélet a javából). Mégis - vagy éppen ezért - létezik sakk, vagy Rizikó társasjáték, és még sok-sok háborús témájú stratégiai táblajáték és számítógépes játék.

Kapcsolódó bejegyzés:
Hamarosan: Kinizsi Százas ihlette társasjáték

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése