2012. március 12., hétfő

Idei negyedik futásom a Margitszigeten

A múltkor lefutottam a félmaratont (négy szigetkört), most viszont úgy terveztem, hogy inkább csak két kört kocogok, azt viszont megpróbálom minél gyorsabban. És ezt a továbbiakban is így teszem majd: elhatároztam, hogy hetente legalább kétszer fogok futni, ebből egyszer félmaratont, a többi alkalommal pedig gyors "negyedmaratont". Később esetleg növelem valamivel a távokat.

Az épp egy hete teljesített 2 óra 24 perces, kényelmes tempójú félmaratonomnál 36 perces átlagos köridő jött ki, most ezt sikerült fél óra alá szorítanom, hiszen a rövidebb távnak köszönhetően nem kellett annyira takarékoskodnom az erőmmel. A két kört 59 és fél perc alatt tettem meg, az első kör ideje nagyjából 29:30 lett, a másodiké pedig 30:00. Igyekeztem megtalálni a lehető leggyorsabb, hosszabb távon is tartható sebességemet, és figyelni arra, hogy ne lassuljak. Egyszer-egyszer szinte észrevétlenül sprintelni is kezdtem, s kitörtem a kényelmessé vált utazósebességből. Kíváncsi vagyok, hogy rendszeres és kitartó futással milyen időt sikerül majd elérnem pár hét vagy hónap múlva mind a negyed-, mind pedig a félmaratoni távon.

A futásra, kocogásra azonban továbbra sem öncélként tekintek, hanem mint egy olyan (kiegészítő) sportra, mely erőt ad a komolyabb teljesítménytúrákhoz. A napokban kezdett kikristályosodni az az elhatározásom, hogy a Kinizsi Százas után két héttel megpróbálkozom az egyik legnehezebbnek tartott hazai teljesítménytúrával, a Mátra 115-tel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése