2011. április 11., hétfő

Egy futócipő, aminek nem tudtam ellenállni - Adidas Torsion ZX 8000 SP

Ez a bejegyzés eléggé "off", hiszen csak áttételesen érinti a Kinizsi Százast. Ugyanis nem terepfutó- vagy túracipőről (netán bakancsról) van szó, hanem egy városi környezetre, aszfaltra és más futópályákra optimalizáltról - én a Margitszigeten fogom használni. Annyiban kapcsolódik mégis a K100-hoz, hogy ebben kocogva edzek majd a túrára, tehát egy olyan eszköz, ami a felkészülésben segít.

A cipőre egy Adidas outletben találtam, ahol több mint 30.000 Ft-ról volt lejóárasítva. A '90-es évek legendás Adidas Torsion ZX 8000-es modelljének újragondolt, XXI. századi változata, ráadásul jubileumi kiadás, mely a Torsion rendszer 20. születésnapjára készült. A talpa adiPRENE Plus anyagból készült, kopásálló adiWEAR réteggel, a sarkán pedig egy ForMotion szalag kanyarog (az Adidas cipőkön alkalmazott technológiákról itt olvasható egy összefoglaló).

Ügyeltem a méretre is, ugyanis futócipő vásárlásánál figyelni kell, hogy egy számmal nagyobbat vegyünk az alap méretünknél. Azt is olvastam, hogy egy pár cipőben nagyjából 1000 km-t futhatunk, ez körülbelül 200 szigetkörre lesz elég (tán még valamivel többre is, mivel vékony alkatom kevésbé terheli a lábbelit, a Margitszigeti futókör puha anyaga pedig nem csak ízületeinket, hanem a cipőt is jobban kímélheti).

Kapcsolódó bejegyzések:
Űrtechnológia a Kinizsi Százason
Vivicittá 2011
A bakancsom és a túrabotom - és néhány ötlet, tipp
Futva vagy gyalogolva könnyebb teljesíteni a Kinizsi Százast?
Trekking'n'style rovat: Adidas Y-3 bakancs (Black Savage)

2 megjegyzés:

  1. OFF bejegyzésre off komment. Én is szemezek ezzel a cipővel, milyen tapasztalataid vannak vele, milyen benne a futás?
    On

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a kérdést ;)
    Épp tegnap futottam benne először:
    http://kinizsiszazas.blogspot.com/2011/04/idei-otodik-futasom-margitszigeten.html
    Nagyon kényelmes, hajlékony cipőnek találom (bár nem vagyok egy nagy futócipő-kritikus, nem is értek hozzá különösebben).
    Először az egyik (tán a bal) az első itthoni lépésekkor mintha kicsit "nyekergett" volna, de futás közben ez már egyáltalán nem tűnt fel.

    VálaszTörlés